Meet the producer

Μελισσοκομία Χέλμος

Μία ενδιαφέρουσα συζήτηση με τους ανθρώπους της Μελισσοκομίας ΧΕΛΜΟΣ, μίας μονάδας με παράδοση μισού αιώνα που έχει δραστήριους και δυναμικούς συνεχιστές. Μας μίλησαν για τη γνώση και την τεχνογνωσία που έχουν κληρονομήσει, για τις δυσκολίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν καθώς και για τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των προϊόντων τους.

– Πίσω από τη Μελισσοκομία Χελμός υπάρχει μια οικογενειακή παράδοση μισού αιώνα. Ποια είναι η συμβολή των νεότερων γενεών στην εξέλιξη της πατρογονικής γνώσης και εμπειρίας;

Γνωρίζοντας καλά την παραγωγική διαδικασία του προϊόντος μας, εμείς της νεότερης γενιάς καταφέραμε να το συσκευάσουμε και να το πουλήσουμε με ένα δικό μας Brand Name, ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να γνωρίσει ένα εντελώς ανεπεξέργαστο ελληνικό προϊόν.

– Κατά την άποψή σας, ο συνδυασμός των παραδοσιακών πρακτικών με τις σύγχρονες μεθόδους που αξιοποιούν την τεχνολογία και την επιστημονική γνώση είναι μία επιβεβλημένη επιλογή;

Πολλές φορές οι παραδοσιακές πρακτικές δεν μπορούν να ακολουθήσουν τις σύγχρονες μεθόδους. Δυστυχώς, όμως, δεν είναι δυνατόν να μην ακολουθήσεις την τεχνολογία και την επιστημονική γνώση διότι μπορείς να βρεθείς εκτός αγοράς.

– Πόσο εφικτό είναι κάτι τέτοιο και ποια είναι τα οφέλη για τον παραγωγό ως επιχειρηματία, για την παραγωγική διαδικασία, την τυποποίηση και το τελικό προϊόν;

Μεγαλώνοντας σε μία νέα εποχή και έχοντας μία παραδοσιακή τεχνογνωσία, έχουμε καταφέρει να τη συνδυάσουμε με την τεχνολογία, η οποία μας έχει αποφέρει μία άμεση και γρήγορη αναγνώριση των προϊόντων μας.

– Ποιες είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζετε διατηρώντας μία μελισσοκομική μονάδα στην ελληνική επαρχία; 

Θα θέλαμε να διευκρινίσουμε πως η δική μας μονάδα είναι περισσότερο απομονωμένη από μια συνηθισμένη, διότι βρισκόμαστε σε μία ορεινή περιοχή, σε υψόμετρο 1.200 μ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να έχουμε υψηλά κόστη μεταφοράς, να πρέπει να αντιμετωπίσουμε αντίξοες καιρικές συνθήκες, καθώς και όλες τις δυσκολίες μίας περιθωριοποιημένης περιοχής όπως δυσκολίες εύρεσης προσωπικού κ.ά.

– Ποια θεωρείτε ότι είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των προϊόντων της Μελισσοκομίας Χελμού έναντι αυτών που προέρχονται από παραγωγή μεγάλης κλίμακας;

Αυτό που μας χαρακτηρίζει ως μονάδα είναι το ότι τα προϊόντα που παράγουμε και συσκευάζουμε τα διοχετεύουμε στην αγορά χωρίς καμία επεξεργασία, αφήνοντάς τα αναλλοίωτα ώστε να έχουν όλες τις διατροφικές αξίες που έχει παράξει η μέλισσα.

– Μπορούν να είναι ανταγωνιστικά;

Για να είναι λειτουργική μία επιχείρηση οφείλει να είναι ανταγωνιστική. Ανταγωνιστική μπορεί να είναι ως προς την ποιότητά της, την τιμή της ή σε έναν συνδυασμό και των δύο. Εμείς ως επιχείρηση έχουμε επιλέξει να δίνουμε βάση στην ποιότητα των προϊόντων που παράγουμε, σε μία τιμή όσο το δυνατόν καλύτερη. Με αυτό τον τρόπο έχουμε καταφέρει να δημιουργήσουμε ένα δικό μας ανταγωνιστικό προϊόν.

– Διαπιστώνετε αλλαγές στη διατροφική κουλτούρα και στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων οι οποίες ευνοούν προϊόντα υψηλής ποιότητας και εξαιρετικών χαρακτηριστικών όπως τα δικά σας;

Τα τελευταία χρόνια, έχοντας σύμμαχο την τεχνολογία και το διαδίκτυο, οι καταναλωτές έχουν την δυνατότητα να ανακαλύψουν και να δοκιμάσουν ξεχωριστά είδη μελιού με υψηλές διατροφικές αξίες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το να στρέφονται ολοένα και περισσότερο στις ιδιαίτερες ποικιλίες μελιού που παράγουμε.

– Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο ρόλος του ηλεκτρονικού εμπορίου για τα προϊόντα διατροφής παραγωγών μικρής κλίμακας στη μετά την πανδημία εποχή;

Το τελευταίο διάστημα διαπιστώνουμε ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει μεγάλη άνοδο και σίγουρα έχει συμβάλει σε αυτό η πανδημία. Σίγουρα θα είναι κάτι που θα καθιερωθεί, ιδιαίτερα στη νέα γενιά, με το πέρας της πανδημίας.