Meet the producer

Οικογένεια Αγγελή

Μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με τους ανθρώπους της Οικογένεια Αγγελή που δραστηριοποιείται στην καλλιέργεια ροδιάς και στην παραγωγή φυσικών χυμών και άλλων προϊόντων με βάση τον πολύτιμο αυτόν καρπό στην Χλόη Μαγνησίας. Μας συστήνονται και μας μιλούν για τα προϊόντα τους, για τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα, τις δυσκολίες και τις σύγχρονες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μικροί παραγωγοί.

Tο γεγονός ότι επιχειρείτε μακριά από το υδροκέφαλο κέντρο της χώρας, είναι ένας παράγοντας δυσκολίας;

Η έδρα μας -το κτήμα και η παραγωγή μας- είναι στην Χλόη Μαγνησίας (ένα χωριό 300 περίπου κατοίκων, 25χλμ από τον Βόλο) και η αποθήκευση και διανομή βρίσκεται στην Ά ΒΙ.ΠΕ. Βόλου. Συνεπώς, ο άμεσος συνεργάτης μας για τις αποστολές των παραγγελιών εκτός Βόλου είναι οι μεταφορικές εταιρείες. Οι δυσκολίες που συναντά κανείς όταν συνεργάζεται με τις μεταφορικές είναι ο χρόνος παράδοσης, η ακεραιότητα των προϊόντων για να φτάσουν χωρίς σπασίματα και το κόστος.
Το σημαντικότερο είναι το κόστος, καθώς έχεις να ανταγωνιστείς παραγωγούς και εταιρείες που έχουν έδρα κοντά στην Αττική ή την Θεσσαλονίκη και συνεπώς γλιτώνουν περιττά έξοδα.

– Κατά την άποψή σας, ο συνδυασμός των παραδοσιακών καλλιεργητικών πρακτικών με τις σύγχρονες μεθόδους που αξιοποιούν την τεχνολογία και την επιστημονική γνώση είναι μία επιβεβλημένη επιλογή; 

Η εφαρμογή βιώσιμων καλλιεργητικών πρακτικών που εξοικονομούν πόρους, περιορίζουν τις επιπτώσεις στο περιβάλλον και την ατμόσφαιρα και βελτιώνουν το εισόδημά μας αποτελούν μονόδρομο για την παραγωγή. Είμαστε ακόμα αρκετά μακριά από κάτι τέτοιο όμως, εν έτει 2021 και κυρίως από νέους αγρότες,  υλοποιούνται ήδη τέτοιες ενέργειες σε κτήματα σε όλη την Ελλάδα.
Η Ε.Ε. απαιτεί τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη γεωργία κατά 30% μέχρι και το 2030.

– Πόσο εφικτό είναι κάτι τέτοιο και ποια είναι τα οφέλη για τον παραγωγό ως επιχειρηματία, για την καλλιεργητική διαδικασία, την τυποποίηση και το τελικό προϊόν;

Στο άμεσο μέλλον, χωρίς να ξεκινήσουν ενέργειες από την κυβέρνηση με οργανωμένο σχέδιο, κίνητρα και σαφείς οδηγίες προς τους παραγωγούς, δεν θα είναι εφικτό.
Ωστόσο, τα οφέλη είναι πολλαπλά, καθώς ένα μοντέλο κυκλικής οικονομίας που θα αξιοποιεί την τεχνολογία, την επιστημονική γνώση και θα υποστηρίζει την ανταγωνιστικότητα και τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων μας εξασφαλίζει φθηνές πρώτες ύλες, αντιμετωπίζει τυχόν αύξηση τιμών των περιορισμένων πρώτων υλών και βοηθάει στην εξοικονόμηση κόστους μεταφοράς και αποθήκευσης.

– Ποια θεωρείτε ότι είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των προϊόντων της εταιρείας Οικογένεια Αγγελή έναντι αυτών που παράγονται σε βιομηχανίες μεγάλης κλίμακας;

Τα πλεονεκτήματα είναι πολλά. Τα κυριότερα είναι πως:
Όλα τα προϊόντα είναι χειροποίητα, με βάση το πολύτιμο Ρόδι μας. Δεν προσθέτουμε ζάχαρη, συντηρητικά, χρωστικές ή τεχνητά αρώματα. Το ρόδι μας το παίρνουμε από το κτήμα μας και τα υπόλοιπα φρούτα από άλλους φίλους παραγωγούς.
Η παραγωγική μας δυναμικότητα είναι περιορισμένη, κυρίως για την Ελλάδα, για να μπορούμε να έχουμε την ανώτερη ποιότητα χωρίς εκπτώσεις.
Ο καταναλωτής, με μια αναζήτηση στο google, βρίσκει το τηλέφωνό μας και μας μιλά απευθείας για οτιδήποτε.
Όλα αυτά σε μια μεγάλη βιομηχανία χάνονται, καθώς υπάρχει αυξημένη ζήτηση για παραγωγή με συνέπεια κυρίως στην ποιότητα.

– Μπορούν να είναι ανταγωνιστικά;

Βεβαίως, καθώς δεν κάνουμε καμία έκπτωση στην ποιότητα. Θέλουμε να αυξάνεται ο δείκτης ικανοποίησης του καταναλωτή από τη χρήση του προϊόντος διαρκώς. Τα προϊόντα μας διαφοροποιούνται στην αγορά, καθώς έχουν πολλά χαρακτηριστικά (π.χ. χωρίς ζάχαρη, χειροποίητα, vegan) και όλα αυτά δίνουν μεγάλη υπεραξία.
Πριν ένα μήνα βραβευτήκαμε και με 2 βραβεία γεύσης ( 1 χρυσό και 1 ασημένιο) από την Mediterranean Taste Awards στο Λονδίνο.

– Διαπιστώνετε αλλαγές στις διατροφικές και καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων οι οποίες ευνοούν προϊόντα υψηλής ποιότητας και εξαιρετικών χαρακτηριστικών όπως τα δικά σας;

Η σωστή διατροφή δεν χρειάζεται να είναι κουραστική ούτε βαρετή. Αρκεί να υιοθετήσουμε μερικές υγιεινές διατροφικές συνήθειες που θα αλλάξουν τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε το φαγητό.
Σύμφωνα με έρευνα του ΚΕ.Π.ΚΑ. (Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών), βελτιωμένες και με μεσογειακό προσανατολισμό εμφανίζονται οι διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων τα τελευταία 5 χρόνια. Όπως είπε και ο Ιπποκράτης, «φάρμακό σας ας γίνει η τροφή σας και η τροφή σας ας γίνει φάρμακό σας».
Είναι εμφανές πως όλο και περισσότεροι πλέον θέλουν μια πιο ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή!  Ο καταναλωτής κάθε ηλικίας αποφεύγει την επεξεργασμένη ζάχαρη, αναζητεί προϊόντα χωρίς γλουτένη, συντηρητικά, χρωστικές και αρκετοί έχουν αλλάξει τη διατροφή τους σε καθαρά χορτοφαγική! Κατά συνέπεια, τα προϊόντα μας, όπως και άλλων Ελλήνων παραγωγών, βρίσκονται σε μεγαλύτερο βαθμό ευνοούμενα κάτι που τους αξίζει στο 100%.

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο ρόλος του ηλεκτρονικού εμπορίου για τα προϊόντα διατροφής παραγωγών μικρής κλίμακας στη μετά την πανδημία εποχή;

Τα e-shop πλέον κατέχουν αρκετό μερίδιο της αγοράς καθώς με την πανδημία ο κόσμος έμαθε να κάνει την παραγγελία του online. Τα στοιχεία δείχνουν πως η Ελλάδα εξελίσσεται σε μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Οι μικροί παραγωγοί, όπως και εμείς, έχουμε ανάγκη να έχουμε συνεργασίες με e-shop στα οποία όλος ο κόσμος, σε όλη την Ελλάδα ή στο εξωτερικό, θα μπορεί να βρίσκει τα προϊόντα μας με 1 κλικ.
Είναι απαραίτητο πλέον όλοι οι παραγωγοί που αναζητούν την ανάπτυξή τους να έχουν τα προϊόντα τους διαθέσιμα σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες καθώς ο καταναλωτής θα μπορεί από όποιο μέρος βρίσκεται να παραγγείλει χωρίς αναμονή, ουρές, συνωστισμό και σε λογικές τιμές ποιοτικά, αγνά και θρεπτικά προϊόντα χωρίς συντηρητικά, ζάχαρη, γλουτένη ή χρωστικές!
Κλείνοντας, το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν ήρθε να αντικαταστήσει την εμπορική δραστηριότητα όπως την ξέραμε στα καταστήματα αλλά ήρθε να την συμπληρώσει, να την ενισχύσει και να την αναβαθμίσει.